Marketing w internecie – co warto wiedzieć

Coraz więcej firm chce mocniej zaistnieć w internecie aby zdobywać nowych klientów i poszerzać świadomość marki. Możliwości działań składających się na marketing internetowy jest bardzo dużo, co przekłada się na ogrom szans do wykorzystania.

Strona podstawą działań marketingowych w internecie

Podstawą do działań marketingowych, które mają być prowadzone w internecie jest posiadanie własnej strony internetowej lub sklepu. Bez miejsca, do którego będą mogli trafić potencjalni klienci czy usługobiorcy nie ma sensu prowadzić działań. Decydując się jednak na takie działania warto wykupić własną domenę oraz hosting z wykorzystaniem popularnego systemu do zarządzania stroną np. Wordpress czy PrestaShop, w zależności od typu biznesu. To pozwoli na szersze działanie przy mniejszych kosztach, niż napisane dedykowanego systemu CMS.

Pozycjonowanie

Mając już stronę internetową z informacjami o usługach czy też sklep pełen produktów warto zrobić kolejny krok na przód, czyli zoptymalizować to miejsce pod kątem wyszukiwarek. W tym pomogą specjaliście SEO, z którymi zaleca się podjąć stałą współpracę w ramach działań SEO. Pozycjonowanie prowadzone systematycznie przynosi długofalowe efekty i polega nie tylko na pozyskiwaniu linków, ale tez optymalizacji technicznej i contentowej.

Marketing w internecie – co warto wiedzieć

Reklama płatna

Na uzyskanie szybszych wyników niż za pośrednictwem SEO pozwala reklama płatna w sieci wyszukiwania. W Polsce prym wiedzie wyszukiwarka Google, dlatego to właśnie w niej najlepiej jest zacząć się reklamować. Przy czym wyróżniamy tu reklamy w ramach samej wyszukiwarki jak i w jej sieci, czyli na stronach internetowych udostępniających swoja powierzchnie dla reklam. Nie można także zapominać o reklamach na YouTube, które w cale nie musza być filmikami – tam również można zamieścić reklamy banerowe.

Media społecznościowe

Dobrym sposobem na zyskanie rozpoznawalności i znalezienie potencjalnych klientów jest założenie kont w mediach społecznościowych. Wybór jest bardzo szeroki od LinkedIN, przez Facebooka i Instagrama aż po TikToka czy Pinteresta, co pozwala na wybranie idealnego medium do danego biznesu.